TAVASZ ÁLDOZAT – CIKKEK

ANGYALÁLDOZATOK

Szeged – A dél-koreai kortárs komponista, Unsuk Chin Su című concertójára és egy kipróbált ˝slágerre˝, Sztravinszkij Tavaszi áldozatára készített koreográfiát Juronics Tamás a Szegedi Kortárs Balettnek. A kétrészes táncest sikert aratott a nagyszínházban.

 

 

A színpad közepét uraló, nyugtalanító, fenyegető, zöldesszürkés színű mozdulatlan avarpiramis alól bújik elő hirtelen és váratlanul Czár Gergely Juronics Tamás új koreográfiájában, a Mimikriben. A táncjáték alapjául Ligeti György Berlinben élő tanítványa, a dél-koreai Unsuk Chin concertója szolgál, amelyben egy tradicionális kínai fúvós hangszer, az orgonasípokra emlékeztető sheng folytat különös párbeszédet egy hagyományos európai szimfonikus zenekarral: szólistaként dominál, majd elvegyül, hasonul, eltűnik. Erre a mimikrijátékra épít a koreográfia is: az élővilágból jól ismert jelenséget adaptálja egy emberi közösség viszonyaira.

TAVASZ ÁLDOZAT

Igor Sztavinszkij és a dél-korai Unszuk Csin zenéjére készített koreográfiát Juronics Tamás; a Szegedi Kortárs Balett Tavaszi áldozat és Mimikri címmel futó előadását péntektől láthatja a szegedi közönség.

A

A

A Kossuth-díjas táncművész a csütörtöki főpróba előtt tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy Igor Sztravinszkij zenéjére már 1996-ban készített koreográfiát, melyet a társulat hosszú évekig hatalmas sikerrel játszott. A több mint száz éve bemutatott zenemű erejéből mit sem vesztett, ugyanazt az élményt tudja nyújtani ma is – hangsúlyozta.Juronics Tamás szerint sikerült megvalósítani eredeti elképzelését: teljesen új, a közösség belső működésére és drámájára koncentráló alkotás született, amely nem hasonlít a 17 esztendővel ezelőttire.A második felvonás igazi különlegesség, amely illeszkedik a társulat kortárs zeneszerzők alkotásait feldolgozó művei sorába.

SAJTÓ MEGJELENÉSEK