Részletek
Dátum:

április 22

Időpont:

19:00 - 21:30

Weboldal:
Esemény honlapja
Helyszín

Szegedi Nemzeti Színház

Szeged, Hungary

Juronics Tamás Bartók Concerto című zenekari darabjához készített koreográfiáját a Bartók Tavasz záróelőadásaként mutatták be, a streamelt közvetítést nézők ezrei követték világszerte. A táncjátékot – mely a zeneszerző alakját szereplőként is megidézi, ismert színpadi figuráit, a Kékszakállút, a Mandarint, a Fából faragott királyfit pedig látomásként jeleníti meg – azóta mindössze egyetlen alkalommal láthatta a publikum élőben.
A Szegedi Kortárs Balett két fiatal zeneszerző kompozíciójához készített táncdarabbal fűzte össze a Concertót. A Müpa 2020-as Zeneműpályázatának zsűritagjaként Juronics Tamás is részt vett a legjobb művek kiválasztásában. „Lázár Dániel darabja rögtön felkeltette a figyelmemet, hiszen egységes, ritmikailag kifejezetten jól táncolható, mintegy húszperces mű, melyet a szerző táncetűdnek írt. A másik, ami megmozgatott, Molnár Viktor alkotása, amely mindössze kilenc perc, de annál összetettebb, erős, színpadiasan feszült, néha szinte horrorisztikus hangulatot ébresztő szerzemény.”

//
Szeged Contemporary Dance Company: Concerto / The Wild Ones / The Saint

The premiere of Tamás Juronics’s choreography for Bartók’s Concerto for Orchestra was the closing performance of the 2021 Bartók Spring, with thousands watching the streamed show all over the world. Since then, the ballet has been performed in front of a live audience only once. In it, the composer is a character, and his own well-known dramatis personae, Bluebeard, the Mandarin and the Wooden Prince, appear on stage as his visions.
The Szeged Contemporary Dance Company now presents Concerto with two other productions, made for the compositions of two young composers. In 2020 Tamás Juronics sat on the jury of Müpa Budapest’s Composition Competition. “Dániel Lázár’s piece immediately caught my attention, as it is a consistent, rhythmically very danceable work of about twenty minutes, and was written by the composer as a dance etude. The other thing that moved me was the work of Viktor Molnár, which has complexity, strength, dramatic tension, and an occasionally spine-chilling mood that defies its length of merely nine minutes.”

////////
A Bartók Tavasz social media házirendje:
https://bartoktavasz.hu/kozossegi-media-hazirend
https://bartoktavasz.hu/social-media-policies